Dodatkowa platforma KUKA omniMove przewozi górne obudowy skrzydeł A350 XWB

| Wydarzenia

Wymogi dotyczące przebiegu procesów produkcyjnych w fabryce Airbusa w Stade są coraz większe. Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu, Airbus zamówił kolejną mobilną platformę do dużych obciążeń KUKA omniMove, która właśnie jest dostarczana. W fabryce Airbusa w Stade specjalna, elastycznie dopasowywana platforma transportuje formy z elementami konstrukcyjnymi samolotu A350 XWB.

Dodatkowa platforma KUKA omniMove przewozi górne obudowy skrzydeł A350 XWB



Transport narzędzi i podzespołów samolotu o wadze do 75 tonNiebawem górne obudowy skrzydeł szerokokadłubowego w fabryce Airbusa w Stade będą transportowane nie przez jedną, a przez dwie platformy KUKA omniMove. Prowadzona po torze platforma transportowa do dużych obciążeń ma 34 metry długości, cztery metry szerokości, posiada 56 kół i może przewozić ciężar o masie do 100 ton. Jest ona dokładnie dopasowywana do wymagań konkretnego zadania i właściwości przestrzennych na miejscu, co umożliwia specjalny system modułowy. Firma KUKA nadal stawia na napędy elektryczne, stosowane nawet w skonstruowanych specjalnie z myślą o tej platformie dźwignikach, które umożliwiają precyzyjne i zgodne z wymaganiami klienta podniesienie obciążenia o 2,5 metra. Dzięki systemom kamer platformę można prowadzić po torze i ustawiać z dokładnością co do milimetra.  To już trzecia platforma KUKA omniMove w fabryce Airbusa w StadeWielokierunkowa technika napędowa dzięki kołom omniMove, autonomiczna i bezkolizyjna nawigacja oraz bardzo duży udźwig – KUKA omniMove to mobilna platforma do dużych obciążeń, którą można zastosować wszędzie tam, gdzie potrzebny jest precyzyjny i niezawodny transport ciężkich podzespołów. Airbus stosuje platformę KUKA omniMove w produkcji samolotów już od 2010 roku. Ta technika się sprawdziła, co doprowadziło do złożenia kolejnego zamówienia w firmie KUKA. W 2016 roku Airbus zamówił kolejne platformy omniMove, aby usprawnić produkcję samolotu A350 XWB w swoich europejskich fabrykach. Jedna z nich trafi do fabryki w Stade, a dzięki swoim wymiarom i udźwigowi nie ma sobie równych wśród robotów KUKA. „KUKA omniMove przekonuje również dlatego, że jest to dowolnie skalowany system modułowy, którego wielkość, długość i szerokość można dokładnie dopasować do indywidualnych wymagań. Airbus po dobrych doświadczeniach zasugerował nam, że w zautomatyzowanych procesach produkcyjnych dalej chce polegać na robotach KUKA” - mówi Robert Witte, kierownik ds. rozwoju mobilnej robotyki w firmie KUKA Roboter GmbH.